Mustafa Cemil Efe’nin “Sabreden Zafer Ulaşır” hattıyla açılıyor Yedi İklim Temmuz sayısı. “Ahmet Yücel, Nihat Hayri Azamat, Nurettin Durman, Seyfettin Ünlü, Serdar Kacır, Hatice Çay, İshak Aslan” ilk bölümün şairleri… Hasan Aycın’ın düşündürücü ve tematik çizgisi ile öyküyü selamlıyoruz. Ali Haydar Haksal’ın gündemin nabzını yoklayan hikâyesi akıcı ve yalın diliyle dikkat çekiyor. Osman Koca Kur’an-ı Kerim’den aldığı ilhamla âyetlerin hikâyesini yazmaya devam ediyor. Bunu yaparken çok katmanlı dilin olanaklarından azami kertede istifade ediyor. İbrahim Eyibilir’in rutin dışına çıkan anlatısıyla Sevgi Korkusuz’un küçürek öyküsü de nostalji kokuyor burcu buram.
Antonio Machado şiirini Ahmet Yücel çeviriyor. Mete Çamdereli bizi bu kez Özbek topraklarına davet ediyor. Nostaljik dokusuyla Semerkand çarşılarını, Taşkent sokaklarını dolaşırken içimiz burkuluyor nedense. Tanış olan bir şeyler var diyoruz buralarda. Kekreli, canlı, kimi zaman hüzünbaz şeyler…
Alaaeddin Özdenören Poetikası’na dair oylumlu ve konulu çalışmasıyla emeğinin hakkını veriyor Ali Haydar Haksal. Onu yakinen tanıdığı belli. Referanslı, bol kaynaklı çalışmada Özdenören’in unutulmuş yönleriyle karşılaşmak mutlandırıyor bizi. Mehmet Özger ise Ali Haydar Haksal’ın çağdaş mesnevî formatında kaleme aldığı Mum ile Pervane’sini yatırıyor masaya. Akademik ve bilimsel dilini konuşturan Özger; yapıtı zaman, mekân, olay, şahıs, kurgu ve izleksel yönleriyle mercek altına alıyor. Mahmut Babacan çağdaş şiirimizin eşya şairi olarak kabul edilen merhum Sedat Umran’ın Leke şiirini inceliyor uzun uzadıya. Bilgin Güngör’ün potporik ürünü ve Serdar Yakar’ın Cahit Zarfioğlu izleğinden yola çıkarak kaleme aldığı İşaret Çocukları çalışmasıyla inceleme faslı kapanıyor.
Dilara Pınar Arıç, Recep Duymaz ile estetik üzerine söyleşiyor. Dilara Fatma Baltacı’nın fotoğrafları, Özden Aydın’ın ebru’su, ikinci bölümün öykü, deneme, şiir ve kitap tanıtımlarıyla derginin Temmuz sayısı noktalanmış oluyor.
Oğuz Kalamış