“Mum” ilk filmim. Filmin ana temasında yalnızlık, çaresizlik, kaçış, içe çekilme psikolojisi hâkim. Fotoğrafta siyah-beyaz kontrastlığını seviyorum, bu kamerama da yansıyor doğal olarak. Işık muhteşem bir hadise, anı anını tutmuyor. Işığa yetişebilene aşk olsun. Karanlığı severim. İnsanlığın bütün kirini, günahını sabaha kadar örtüyor.” Yaşar Bedri Özdemir
Ayna İnsan Ocak-Şubat-Mart-Nisan 2013, 6. sayısıyla okurla buluşuyor. Bu sayıda Yaşar Bedri Özdemir dosyası hazırlanmış. Sözkonusu dosyaya incelemeleriyle Abdülkadir Akdemir, Bilal Can ve Fatih Yavuz Çiçek katkıda bulunmuş. Abdülkadir Akdemir’in Yaşar Bedri’yle yaptığı söyleşinin ve dosyada yer alan incelemelerin, şairin şiiri ve diğer sanatlara bakışının algılanmasında okurlara yol gösterecek bir işaret fişeği yakacağını düşünüyoruz. Dergide, Arzu Alkan Ateş, Regiman Deniz, Semiha Kavak, deneme, inceleme ve sinema yazılarıyla, Pınar Saka, öyküyle yer almışlar. 6.sayının şairleri Adnan Onay, Hasan Parlak, İshak Altundağ, İsmail Kemal Durhan, Kubilay Bürgan, Mahmut Aşer, Serkan Türk ve Seyit Pelitli.
İçindekiler
Ayna İnsan/Sunuş : Kış ve Kar’ın Güzelliğini Duyumsamak
Abdülkadir Akdemir : “Her ahım devrimdir, her nefesim intihar”: Yaşar Bedri
Arzu Alkan Ateş : Çöl’de Şaire Rastlamak
Bilal Can : Şair, Şiir Ve Resim
Fatih Yavuz Çiçek : Yaşar Bedri Şiirlerinde Ölümün Kırılgan Aynası
Pınar Saka : Ömr-i Taun
Regiman Deniz : Senaryo Edebî Bir Eser midir?
Semiha Kavak : Kamusal Alan Bilmecesi
Söyleşi : Abdülkadir Akdemir Sordu, Yaşar Bedri Yanıtladı
Ve şiirleriyle
Adnan Onay : Dört Elementin Ritmiyle
İshak Altundağ : Setre
Hasan Parlak : Vefa ki Bir Hayal Yüzdür
İsmail Kemal Durhan : Sprechfolterung
Kubilay Bürgan : Ölüm Zamanı İçin Bir Şiir
Mahmut Aşer : Gelirim
Serkan Türk : Gece Defteri
Seyit Pelitli : Geceyi Bu Kadar Açık Saçmalama Alışkanlığı
İletişim: aynaveinsan@gmail.com