* Van Gogh’a özgü bir sarının, Descartes’a özgü bir aklın, Mussolini’ye özgü bir faşizmin mümkün olduğu dünyada İnsan Hakları Evrensel Bildirgesine ne gerek vardı?
* “Aysel git başımdan ben sana göre değilim” mısraına muhatap olan Aysel’in, başını alıp gitme ihtimali üzerine köprü kursak en az kaç sevgili bu köprünün üzerinden geçer?
* Monica Belluci’nin var olması, kötülük problemini çözmek için yeterli bir argüman değil midir? Değilse nedir!
* Şiir yazarken harcanan kalori şiirin içindeki kaloriden fazla olduğuna göre diyetisyenler ve fitness antrenörleri potansiyel birer şair midir?
* Her an ölebileceğimiz bilgisine sahipken niçin WhatsApp’tan gönderdiğimiz sesli mesajları tekrar tekrar dinleriz?
* Maddi imkânları çok iyi olmasına rağmen modern Türkiye’de niçin nalbant yetişmiyor?
* Yolda sakin bir şekilde yürürken başımıza saksı ya da göktaşı düşme ihtimalinin arkasında ne olabilir?
* İnsanın kendini bilmesi matematik bir teoremi ispatıyla bilmesinden zor mudur? Değilse insan tanımı nedir?
* Hem âşık olmak, hem büyümek, hem de kalkınmak mümkün müdür?
* Modern hayatın yıpratıcılığından kendimizi korumak için tası tarağı toplayıp köye yerleşmek makul bir seçenek midir? Yoksa bu korkup kaçmak mıdır?
* Ders çalışmadan sınıf geçme ihtimali ile işe gitmeden maaş alma ihtimali arasındaki korelasyonda yaşamak nasıl bir başarıdır?
* Sevgi anlaşmak değil midir? Sevmeden yedi kıtaya yayılan bir franchising hamburger şirketi kurmak mümkün müdür?
* Takva katsayısını hesaplarken hangi karakteristik özellikleri kümeye katmamız gerekir?
* Şiir okumayı sevmeyen insanlar büyük holdinglerin CEO’su olabilirler mi? Olurlarsa gayri safi yurtiçi hâsıla hangi oranda değişir?
* Sosyal Demokratlar ve Cumhuriyetçiler niçin hayvan haklarına radikal biçimde daha duyarlıdırlar?
* Nesnel bir ahlak yasasından bahsedebiliyor isek, Immanuel Kant’ın Allah belasını mı versin? Yoksa biz de mi Kant’ı yanlış anladık?
* 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun lağv edilmesini İkinci İstiklal Harbi olarak kabul edersek Seyyid Nesimi ile aynı cennete girer miyiz?
* Bir şeyin imgesinin kendisinden güzel olduğu bir dünyada elma ve asma yaprağına serbest piyasa ekonomisinin birer nesnesi olarak değer biçebilir miyiz?
* Verili bilgiyle Pablo Picasso’nun eserlerine estetik bir değer biçebilir miyiz?
* Hâlâ, Kapitalizm itikadının esaslarını açıklayan bir usûl ilmi niçin geliştirilemedi?
* Rüyasında bile uykusu gelen birinin uyanıp uyanmaması arasında bir fark var mı? Bir taş rüyasında ağırlığını korur mu?
* Sevdiğin tez konusunu alamadıysan, sevdiğinin tezini yazmak ahlaki açıdan problemli midir?
* Nezaket tam olarak nedir?
* Cehennemi, haksızlığa ve zulme uğradığımızda intikam güdüsünün bir nesnesi haline getiriyorsak cenneti hayırlı ameller ve diğerkâmlıkla sınırlamış olmuyor muyuz?
* Çok soru sormaları sebebiyle helak olan ümmetlerin akıbetinden ders alabilmek için hangi kitapları okumalıyız?
Edebifikir
2 Yorum